Встигати все і не забувати ні про одну зустріч — реально. Для цього просто слід навчитися планувати свій час.
Детальніше про це розповідає Час-Дій.
Але зважте, що список завдань повинен бути рівноцінним можливостям. Тобто, розраховуйте сили й пишіть те, що реально встигнути зробити за один день. Чому саме звечора? Це допоможе структурувати думки перед сном. Ви не будете планувати подумки, бо все вже записано, а значить простіше буде заснути. Також, нічого не забудете на ранок.
Крім плану завдань на день, варто записувати зустрічі чи події, дату яких ви вже знаєте. Через 2 тижні лекція? Через 5 днів зустріч з друзями? Через 3 тижні до батьків в гості? Запишіть все це у календар. Так будете знати, на які дні вже не варто планувати щось додаткове, а в які можна виконати більше справ. Це допоможе уникнути періодів, коли всі справи навалюються одразу в той же час.
Прокидатися щодня в певний час, виділяти певні години на відпочинок, інші на роботу, дзвінки та хатні справи. Коли завдання повторюється систематично, на нього часу витрачається менше та й морально простіше налаштувати себе.
Є купа спеціальних додатків, але можна користуватися просто годинником чи таймером. Відстежуйте час, затрачений на робочі завдання, на хатні справи, на відпочинок. Це допоможе зрозуміти, куди витрачається найбільше годин.
Записуйте не лише справи, а і якого результату ви від цих справ очікуєте. Наприклад, витрачаєте більше часу на роботу, бо хочете збільшити дохід на 20%. Чи вчите англійську щодня по 1 годині, бо через рік хочете скласти іспит. Якщо розумієш, навіщо щось робиш щодня — простіше фокусуватися навіть на найдрібніших завданнях.
Важливо не лише записувати, куди витрачається час, а й аналізувати цю інформацію. Чи не забагато часу йде лише на роботу? Чи не забирають соцмережі у вас ті години, які можна виділити на навчання? Подивіться, чи цілі на майбутнє збігаються з тим, на що ви витрачаєте свою енергію.
Читайте також: Вчені назвали ознаки високого інтелекту
Коли йдеться про обмеження часу, проведеного в соцмережах, то простіше сказати, ніж зробити. Адже постійно приходять якісь сповіщення, треба відповісти в робочому чаті, тощо. Але є дієвий метод: виділити певний час на перевірку повідомлень та перегляд стрічки новин, а в інший час займатися своїми справами. Коли не будете щогодини перевіряти пошту, повідомлення та пости в соцмережах, то збережете щонайменше годину часу щодня.
Скільки б завдань не було, всі їх переробити за день нереально. Але цілком реально отримати невроз та емоційне вигорання від такого графіку. Завжди знаходьте 2-3 вільних години на відпочинок. Адже тільки після перезавантаження ви зможете знову швидко і повноцінно виконувати свої щоденні задачі.
Як і з метою та мотивацією щодо ваших теперішніх завдань, варто визначити: а для чого вам більше часу в добі? На що ви хочете його витратити натомість? Почати вчити нову мову, більше часу проводити з родиною, більше читати? Якщо будете розуміти ціль, то буде менше спокуси розтрачати вільний час на дрібниці.
Уявімо, що ви зрозуміли, куди дівається ваш час. Склали списки завдань і цілей, витрачаєте енергію тільки на корисні справи. Але все одно важко відчуваєте, що встигати з усім справлятися важко. Тоді слід звернути увагу на те, як ефективніше виконувати ті завдання, які є у вас щодня. Варто зрозуміти свої продуктивні години для розумової праці чи для фізичної. Забрати фактори, які відвертають увагу від роботи та сповільнюють темп.
Источник: chasdiy.org/