Акції польського ритейлера LPP (бренди Reserved, Cropp і Sinsay) впали на більш ніж 35% після публікації звіту Hindenburg Research, в якому LPP звинуватили в тому, що він фіктивно продати бізнес у пф та міг зберегти контроль над підприємствами в країні. LPP назвав звіт дезінформаційною атакою.
Про це пише Bloomberg.
Під час торгів у Варшаві акції LPP впали на 35,5% після публікації звіту Hindenburg Research. Падіння вартості акцій компанії виявилося найбільшим за її історію і знищило майже 3 млрд дол капіталізації, зазначає агентство.
LPP SA володіє брендами Reserved, Cropp, House, Mohito і Sinsay.
У своєму звіті Hindenburg Research заявляє, що LPP не повністю пішла з росії після початку повномасштабної війни в Україні.
У 2022 році LPP заявляла, що продала російські активи китайській компанії FES Retail. LPP повідомляла, що призупинила постачання своєї продукції та інвестиції в росію. До початку великої війни в Україні російський ринок був для LPP найбільшим після Польщі, пише Bloomberg.
Hindenburg Research стверджує, що FES Retail зареєстрували в Дубаї за день до того, як LPP оголосила про угоду з продажу російського бізнесу. Інвестори-активісти заявили, що колишній топменеджер LPP, ім'я якого не розкривають, назвав угоду "прикриттям для правди" про те, що російський бізнес компанії не продали, і що підприємства ритейлера в росії "безпосередньо контролюють штаб-квартира і рада директорів LPP".
Також Hindenburg Research стверджує, що її "таємні покупці" знайшли в магазинах у Москві та Петербурзі одяг, що був ідентичний за дизайном і кодами новим колекціям в онлайн-каталогах LPP у Польщі.
Hindenburg Research пов'язує високі показники у фінансовій звітності LPP із цими обставинами. За версією інвесторів-активістів, ритейлер міг маскувати продаж активів у росії, маніпулюючи бухгалтерською звітністю.
Вони заявили, що, згідно зі звітом, понад дві третини зростання виручки у 2022-2023 роках припало на розділ "інше" - це 732 млн дол, що становить 20% від загальної суми, хоча в попередні три роки він не перевищував 2%.
LPP у відповідь заявила, що звіт Hindenburg Research - частина "організованої дезінформаційної атаки", яку готували впродовж п'яти місяців і яка спрямована на зниження вартості акцій ритейлера, пише Rzeczpospolita.
Компанія повідомила, що раніше зверталася з цього приводу в МЗС Польщі та податкові органи. Комісія з фінансового нагляду Польщі повідомила, що аналізує ситуацію, як і щоразу, коли з'являються сумніви з приводу зобов'язань компаній щодо розкриття інформації або підозри в маніпулюванні акціями.
● Hindenburg Research – це так звана компанія-шортселлер. Її основним заробітком є проведення розслідувань, за підсумками яких вони очікують на падіння акцій компанії, роботу якої вони розслідують. У Hindenburg цього не приховують.
● Водночас сказати, що Hindenburg може оббріхувати компанії, аби заробити на падінні їх акцій, було б несправедливо. Аби надалі заробляти, їй потрібно мати хорошу репутацію, тому вона не зацікавлена в оприлюдненні відвертої брехні.
Джерело: epravda.com.ua