Назад
Українською English
Лента Разделы
Раздел: Транспорт

Усе, що потрібно знати про ричаг підвіски автомобіля, - УКР ПАРТС

08.02.2025 17:00 249

Що таке ричаг підвіски?

Усе, що потрібно знати про ричаг підвіски автомобіля, - УКР ПАРТС

Ричаг підвіски https://ukrparts.com.ua/category/richag-podveski/c-120/ - це ключовий елемент ходової частини автомобіля, що забезпечує кріплення коліс і амортизацію ударів від нерівностей дороги. Він відіграє роль у забезпеченні стабільності та керованості автомобіля, з'єднуючи маточину колеса з кузовом через шарніри і сайлентблоки.

Види важелів підвіски

Передні та задні

Як зазначають експерти УКР ПАРТС, вони розташовуються в передній і задній частині ходової частини.

Передні важелі беруть участь в управлінні колесами, а задні частіше забезпечують стабілізацію.

Верхні та нижні

У двоважільній підвісці використовуються обидва типи важелів.

Нижні важелі витримують основне навантаження, верхні відповідають за точність кутів установки коліс.

Одноважільні та двоважільні

Одноважільна підвіска простіша і дешевша, але менш стійка.

Двоважільна забезпечує кращу стабільність, але складніша в конструкції.

Поперечні та поздовжні

Поперечні важелі розташовані перпендикулярно поздовжньої осі автомобіля, керують рухом коліс вгору-вниз.

Поздовжні важелі контролюють рух коліс вперед-назад, використовуються в багатоважільній і залежній підвісці.

Матеріали виготовлення

Важелі підвіски виготовляються з різних матеріалів, кожен з яких має свої переваги:

  • Сталеві - міцні та довговічні, але важкі.
  • Алюмінієві - легкі та корозійностійкі, але дорожчі.
  • Композитні (вуглеволокно, армовані полімери) - забезпечують високу міцність при малій вазі, але рідкісні в масовому виробництві.

Як працює важіль підвіски?

Під час руху автомобіля важелі підвіски поглинають удари, розподіляючи навантаження між амортизатором і колесами. Вони забезпечують правильну кінематику коліс, підтримують стійкість на поворотах і зменшують знос гуми. 

При наїзді на нерівності важіль передає зусилля на сайлентблоки і кульові опори, тим самим пом'якшуючи ударні навантаження.

Основні несправності та їхні причини

Знос сайлентблоків призводить до люфту і погіршення керованості.

Причини: старіння гуми, потрапляння масла, сильні удари.

Деформація важеля з'являється після сильних ударів (наприклад, наїзду на бордюр).

Симптоми: зміна кутів установки коліс, відведення автомобіля в бік.

Руйнування кульових опор викликає стуки і скрипи під час поворотів.

Причини: тривала експлуатація, агресивна їзда.

Корозія характерна для сталевих важелів.

Прискорюється впливом реагентів і вологи.

Ознаки несправності важелів підвіски

  1. Стукіт у підвісці під час руху нерівностями.
  2. Погіршення керованості та нерівномірний знос шин.
  3. Автомобіль веде в бік під час руху.
  4. Вібрації на кермі.

Обслуговування і заміна

Важелі підвіски потребують періодичної перевірки та заміни в разі виявлення несправностей. 

Рекомендується:

  • Перевіряти стан сайлентблоків кожні 20-30 тис. км.
  • Оглядати кульові опори на предмет люфтів.
  • Стежити за цілісністю зварних і болтових з'єднань.
  • Використовувати якісні комплектуючі під час заміни.

Як ми бачимо, ричаг підвіски - найважливіший елемент ходової частини, що впливає на комфорт, безпеку і керованість автомобіля. Своєчасна діагностика та обслуговування допоможуть уникнути серйозних поломок і продовжити термін служби автомобіля.