Africa Center опублікував дослідження та картку присутності комуністичного Китаю у портовій галузі континенту.
● Китайські державні компанії беруть активну участь у будівництві приблизно 78 портів у 32 африканських країнах як будівельники, фінансисти або оператори.
● Китайські портові проекти зосереджені в Західній Африці - 35 порівняно з 17 у Східній Африці, 15 - у Південній Африці і 11 - у Північній Африці.
● Маючи загалом 231 комерційний порт в Африці, китайські фірми присутні у понад чверті африканських морських торговельних центрів. Це значно більша присутність, ніж будь-де в світі. Для порівняння, в Латинській Америці та Карибському басейні розташовано 10 портів, побудованих або керованих Китаєм, а в країнах Азії - 24.
● Китайські фірми присутні у понад чверті морських торговельних вузлів Африки - більше, ніж будь-де у світі.
● У деяких місцях китайські фірми домінують у всьому процесі розвитку портів - від фінансування до будівництва, експлуатації та володіння акціями. Великі конгломерати, такі як China Communications Construction Corporation (CCCC), виграють роботу в якості генеральних підрядників і роздають субпідряди дочірнім компаніям, таким як China Harbor Engineering Company (CHEC). Так відбувається в одному з найбільш завантажених портів Західної Африки, нігерійському глибоководному порту Леккі. CHEC здійснила будівництво та інжиніринг, забезпечила кредитне фінансування від Банку розвитку Китаю (БРК) і отримала 54-відсоткову фінансову частку в порту, який вона експлуатує на умовах 16-річної оренди.
● Китай отримує до 13 доларів торговельних надходжень на кожен 1 долар, інвестований у порти.
● Перепрофілювання комерційних портів для військової діяльності. Китайський порт Доралех в Джибуті, який тривалий час позиціонувався як суто комерційне підприємство, у 2017 році був розширений для розміщення військово-морського об'єкту. Таким чином, він став першою відомою закордонною військовою базою Китаю через 2 місяці після відкриття основного порту.
● Стратегічні пріоритети Китаю щодо іноземних портів викладені в китайських п'ятирічних планах. У поточному п'ятирічному плані (2021-2025 рр.) йдеться про «структуру зв'язку з шести коридорів, шести маршрутів, багатьох країн і портів» для просування проекту «Один пояс, один шлях».
● Залежність від китайської експортної інфраструктури робить африканські країни схильними до підтримки глобальних інтересів Китаю.
У нашому відео "Чому китайські інвестиції - зло?" ми докладно розповідали чим закінчуються "китайські інвестиції" (посилання у коментаря).
Позначки на графіку
● - портовий проект, що фінансується, розробляється чи керується КНР
● - порт, де проходили навчання або інші заходи ВМС народної визвольної армії КНР
● - Найбільш привабливі порти подвійного призначення та розміщення ВМС КНР, проведення навчань
якір - військово-морська база НВАК
Джерело: https://www.facebook.com/cost.ukraine