Український та польський бізнес напрацювали низку компромісних рішень, але їх виконання залежить від позицій урядів.
За інформацією джерел ZN.UA, у проєкті спільної декларації, яку розробляла робоча група та яку так і не погодили сторони, йшлося про наступні кроки:
● створення окремої черги для порожніх вантажівок у пунктах "Ягодин – Дорогуськ" та "Краківець – Корчова";
● пілотний проєкт живої черги з реєстрацією в "Е-черзі" перед перетином кордону в пункті "Нижанковичі-Мальховіце";
● створення експериментальної третьої черги у системі на пункті пропуску "Ягодин - Дорогуськ" (вантажівка з пріоритетним вантажем їде після кожних звичайних п’яти).
Також у декларації зазначається, що сторони домовилися просити польські та українські ЗМІ послабити рівень напруги у медіа, соцмережах та публічних дискусіях навколо теми блокування кордону.
Сьогодні у Варшаві має відбутися зустріч міністрів Польщі й України з питань транспорту та інфраструктури, які розглянуть принаймні частину напрацювань бізнесу.
За даними наших джерел серед учасників переговорного процесу, саме на зустрічі міністрів у Польщі може бути вирішене питання припинення блокування кордону до 1 лютого.
Для цього український і польський уряди мають письмово зобов’язатися почати напрацьовувати інструменти й методи регулювання ринку міжнародних перевезень ЄС-Україна після 30 червня 2024 року, коли завершиться дія "транспортного безвізу".
Якщо польську сторону задовольнять нові умови регулювання ринку, то вони і після 1 лютого вже не будуть блокувати кордон.
Ще одним критичним для польської сторони моментом є вимога зробити перехід "Угринів-Долгобичув" для пропуску виключно порожніх вантажівок з європейською реєстрацією.
Це питання також має бути вирішене 20 грудня.
Джерело: https://t.me/znua_live/126156