Назад
Українською English
Лента Разделы
Раздел: Держава

Мінцифри: 1 млн українців вже стали користувачами оновленого мобільного застосунку Дія

18.10.2020 06:54 735

Мінцифри: 1 млн українців вже стали користувачами оновленого мобільного застосунку Дія

Текстова версія брифінгу Першого заступника Міністра цифрової трансформації Олексія Вискуба про перші результати роботи мобільного застосунку Дія 2.0.

Почнемо з головної новини – один мільйон українців вже є користувачами Дії 2.0. Цей результат за перші 10 днів з моменту презентації. Ми прагнемо побудувати цифрову державу, у якій не залишиться місця корупції. Державу, у якій кожен українець та бізнес зможуть отримати державні послуги максимально зручно та швидко, в один клік зі свого смартфона. Саме тому ми почали запровадження мобільного застосунку Дія з оцифрування базових документів громадян. Це основа цифрової держави.

Кожен з нас стикається з сотнями життєвих ситуацій, коли від нас вимагають певний паперовий документ або копію Усе це відсьогодні йде в минуле. Натомість приходить зручний та захищений мобільний застосунок. Ваші документи завжди під рукою.

Який функціонал та документи доступні у мобільному застосунку. Перш за все – паспорт громадянина. ID-картка або біометричний закордонний паспорт можуть отримати цифровий паспорт у мобільному застосунку. Навіть якщо у вас немає ID-картки, але є закордонний паспорт, встановлюйте Дію. Адже у багатьох життєвих ситуаціях ці документи мають однакову юридичну силу.

Наступний документ – цифрове водійське посвідчення та техпаспорт на авто. У новій версії застосунку з’явилася нова функція – призначення належного користувача. Маємо багато ситуацій, коли техпаспорт передається родичам або друзям. Ця функція називається належний користувач. Через кабінет водія ви можете вказати відповідну особу і техпаспорт з’явиться у цієї людини у Дії.

Серед нових документів – податковий номер (ІПН). А також довідка ВПО. Відсьогодні ці документи вже доступні у Дії. Також додали свідоцтво про народження дитини до 14 років. Відображається у батьків дитини. Фактично цей документ для дитини є на рівні паспорта. Він також використовується під час подорожей, отримання банківських послуг тощо. Також у Дії доступний цифровий студентський квиток.

Серед нових революційних функцій – це безумовно шеринг документів. У нас багато життєвих ситуацій, де потрібно залишати копію документа. У Дії це реалізовано одним кліком, коли громадянин за власним бажанням погоджується передати електронну копію, на яку накладається електронний підпис. Та із зазначенням конкретного місця, куди було передано цю копію. Це додає додаткової захищеності.

Одним із наших головних завдань залишається максимальне впровадження та розширення кількості життєвих ситуацій, де використовується Дія.

Найбільш активно сьогодні працює банківська сфера. Вже можна скористатися мобільним застосунком у всіх відділеннях ПриватБанку, А-Банку. Монобанк навіть працює на відкриття онлайн рахунків взагалі без особистого візиту. На сьогодні маємо понад 700 рахунків відкритих повністю онлайн. Це насправді цифрова революція.

Крім того ми активно розвиваємо мережу застосування Дії серед ритейлу. Багато мережевих магазинів приєднуються до роботи із мобільним застосунком. Створення цифрових документів запускає ланцюжкову цифрову реакцію по всій країні.

Також цифрові документи зараз активно використовуються під час подорожей – Укрзалізниця, автобусні перевезення. Також завершуємо роботу із аеропортами. У більшості аеропортів вже приймають Дію (Бориспіль, Жуляни, Львів, Харків тощо). Завершуємо роботу із аеропортами міста Дніпро та Івано-Франківськ.

Однією з інновацій Дії 2.0 – Дія перетворюється на платіжний інструмент. Вже в один клік можна сплачувати штрафи за порушення дорожніх правил, а також борги за виконавчими провадженнями. За 10 днів роботи застосунку вже сплачено майже дві тисячі боргів на загальну суму майже 1,5 млн грн.

Ми максимально працюємо над розповсюдженням застосунку. Він повністю легалізований, але багатьом компаніям потрібно змінити готовність для того, щоб застосунок та цифрові документи почали працювати по всій території України.

За 10 днів ми отримали понад 16 тисяч запитань. У нас працює потужна служба підтримки в усіх месенджерах. Багато запитань стосувалися свідоцтва про народження, адже це унікальний документ. На відміну від більшості документів, які автоматично відображаються у мобільному застосунку, свідоцтво потрібно окремо запитати. Є спеціальна картка, куди необхідно внести серію та номер.

Ми активно займаємося популяризацією застосунку у регіонах. По усіх міністерствах вже з’явилися цифрові заступники (CDTO). Люди,які відповідають за цифровізацію конкретної галузі та сфери. Ми розпочали процес відбору та призначення цифрових заступників у кожний регіон. До кінця року плануємо призначити цифрових заступників у всіх регіонах. Ці люди будуть відповідати за впровадження єдиних цілей держави.

Географія користувачів, жителі яких регіонів найчастіше завантажують Дію? Чи може громадянин бути впевненим, що за ним не слідкують через мобільний застосунок Дія?

Так, може бути впевнений. Саме через це мені складно відповісти на запитання щодо територіального розподілу. Адже у мобільному застосунку Дія відсутня функція гео-таргетингу, визначення географії користувача. Якщо б така функція була б доступна, то по-перше, на це при завантаженні застосунку брався б дозвіл користувача. А також на такі функції уважно та прискіпливо реагують команди Google та Apple. Якщо б такі функції були застосовані, мобільний застосунок ніколи не був би оприлюднений.

Коли Мінцифри навчиться або почне вести технічну документацію своїх проєктів з версіонуванням та повним описом усіх процесів?

На мобільний застосунок Дія 2.0 ми отримати атестат КСЗІ. Це складний процес, який вимагає опис кожного функціоналу, інструменту відповідно до українських стандартів. Отримуючи цей атестат, це означає, що ми описали застосунок повністю відповідно до українських стандартів. Крім того нагадаю, що мобільний застосунок вже пройшов кілька міжнародних пен-тестів. Ми зробили їх за підтримки USAID та Академії електронного урядування Естонії. Крім виконання вимог українського законодавства, ми залучили міжнародний досвід. Готуємо до публікації відповідний звіт. Ці тести ми пройшли повністю успішно. І ці тести також вимагають повного опису мобільного застосунку. 5 жовтня ми також анонсували проведення баг-баунті. Це конкурс для білих хакерів для пошуку вразливостей мобільного застосунку.

Чи можна буде користуватися документами в інших країнах?

Так, такі плани є. До наших рещультатів велика увага європейських партнерів та інших країн. Протягом цих тижнів у нас ведуться переговори із Грузією, Японією і т д. Багато уваги до цього продукту. Адже це революційний продукт. Ми перші у світі запустили цифровий паспорт. Багато країн робирають цей досвід та хочуть повторювати. Є запити щодо придбання мобільного застосунку. Ми впевнені, що зараз ми задаємо відповідний тренд. І скоро ми зможемо досягти міжкордонності та транскордонності.

Коли до сервісу будуть підключені інші державні банки?

У нас 3 банки запроваджено повністю. На етапі запровадження отримали запит від 25 банків. По кожному з них різний стан запровадження. Але серед них є і Ощадбанк. Безумовно потрібна модернізація їх внутрішніх систем. Кожен наш партнер має ставати більш цифровим та підтягуватися до рівня Дії.

Чи є у планах Мінцифри оптимізація Єдиного реєстру судових рішень? Чи буде Міністерство ЄСІТС?

У нас є низка галузей, які є пріоритетними, з точки зору цифрової трансформації. І серед них є і судова сфера. Одночасно займатися такими проєктами кожен з яких дорівнює реформі цілої галузі та сфери, дуже складно одним Міністерством. Саме тому ми почали нашу діяльність з побудови ефективної моделі управління. Для того щоб забезпечити одночасну цифрову трансформацію по усій країні та галузях. Вже завершився процес призначення цифрових заступників по усіх міністерствах. Ми також вийшли із ініціативою, щоб відповідний цифровий заступник з’явився і у судовій адміністрації.

Коли повернеться на сайт роадмапа по розвитку Дії?

У нас є внутрішнє правило, що ми усі наші плани робимо максимально публічними. Ми так працювали протягом цього року. Ви бачили, які наступні сервіси у нас на підході. Зараз ми хочемо зробити цей публічний план ще більш детальним, більш якісним. Зробити великий дашборд, у рамках якого можна буде бачити плани і рух по ключовим проєктам. Ми готуємо публічний дашборд по пріоритетним проєктам цифрової трансформації, де ви зможете відслідковувати, як відбувається трансформація галузі містобудування, податкової сфери тощо. Десь за місяць ми презентуємо перший дашборд.

Коли з’явиться можливість реєструвати своє місце проживання через застосунок Дія?

Ключовим бар’єром залишається наявність Реєстрів територіальних громад. Нагадаю, що 4 роки тому у рамках децентралізації з’явилися десятки тисяч Реєстрів територіальних громад. І фактично реєстрація місця проживання знаходиться в руках органів місцевого самоврядування. Це безумовно дуже складно з точки зору цифровізації цієї послуги. 5 жовтня мми презентували реєстрацію місця проживання для дітей до 14 років. Але ця послуга доступна у місті Харків, до кінця року ми плануємо підключити інші міста. На відміну від інших послуг, ця послуга буде поступово покривати країну в залежності від підключення Реєстру територіальних громад до Дії. Але у нас є чіткий план. Ми готуємо проєкт постанови щодо “дорослої прописки”. Це буде експеримент. Адже багато неврегульованостей існує. Зокрема ми маємо брати актуальну інформацію про володільця певної нерухомості, а це Реєстр речових прав. Він наповнений приблизно на 30%. Ми йдемо цим важким шляхом. До кінця року хочемо вийти в цей пілот для обмеженої кількості громадян, чия нерухомість є у Реєстрі. Це наша спільна державницька проблема.

Источник: thedigital.gov.ua

Новости портала «Весь Харьков»