Назад
Українською English
Лента Разделы
Раздел: Бізнес

Фінансовий моніторинг – це не математика, а аналітика. Банки мають концентруватися на екзотичних операціях

16.05.2020 08:27 850

Фінансовий моніторинг – це не математика, а аналітика. Банки мають концентруватися на екзотичних операціях

Фінансовий моніторинг – це не математика, а аналітика. Банки мають концентруватися не на звичайних людях, вимагаючи довідки про доходи, а на екзотичних операціях.

На операціях, які вибиваються зі звичайного ритму клієнта, незалежно від суми. Таку позицію висловила перший заступник Голови НБУ Катерина Рожкова у інтерв’ю виданню «Мінфін».

Наводимо кілька головних тез:

Про підвищення порогу обов’язкового фінмоніторингу до 400 тис грн.

Це суттєво спрощує роботу банкам. Тепер вони менше передаватимуться інформації у Держфінмоніторинг, який був завалений повідомленнями про звичайні операції.

95% всіх клієнтів банків входять до низькоризикової групи. Не за всіма операціями понад 400 тис. грн потрібно вимагати довідку про доходи, як і не за всіма операціями, нижче цієї суми не потрібно вимагати. На фінансові операції потрібно дивитися по суті, а не по формі.

Про поповнення готівкою картки через термінал до 5 тис. грн.

По-перше, у ЄС всі перекази готівкою вимагають ідентифікації, незалежно від суми. Тобто, від 0.01 євроцентів. По-друге, 96% всіх операції в Україні із внесення готівки на картки через термінали – менше 5 тис. грн. По-третє, середній чек операції в терміналах – 832 грн. Зважаючи на рівень cashless-економіки в Україні та консультації з ринком досягли консенсусу. 5 тисяч грн – це той поріг, який буде безболісним для більшості клієнтів.

Про віддалену ідентифікацію

Ми за те, щоб додаток «Дія» можна було використовувати для ідентифікації. Але ще потрібно провести технічну роботу. І не всі банківські клієнти мають оцифровані документи для використання цього сервісу. Для тих, хто використовує паспорти «книжечки», є BankID НБУ та інші механізми.

Про відмови банків в обслуговуванні

Просто так банк нікого до сумнівних клієнтів не вносить. Якщо це сталося помилково, то зв’яжіться з банком і проясніть ситуацію. Якщо ж, наприклад, плануєте велику операцію, то попередьте обслуговуючий банк заздалегідь. До нас потрапляли такі скарги. Практично у всіх випадках проблема у втраті взаєморозуміння з банком.

Про обмін інформацією про сумнівних клієнтів

Новий закон дає право банкам обмінюватися інформацією про тих клієнтів, яким відмовили в осблуговуванні. Така система розробляється на базі банківської асоціації. Це дозволить припинити міграцію «схемників» з банку до банку, а також боротися з тими, хто намагається обійти закон. Більшості громадян це не стосується.

Чому потрібен був новий закон

Одне із завдань закону – це боротьба з тіньовою економікою і нелегальними доходами. Якби ми його не прийняли, країна могла б опинитися в «сірій» зоні. А це означало б, що до наших компаній та громадян за кордоном застосовувалися б дуже жорсткі вимоги. Це сильно ускладнило б і ведення бізнесу, і приватні операції, такі як оплата за навчання, лікування, покупок тощо.

Детальніше читайте за лінком https://bit.ly/2T6oB8Q

Источник: facebook.com

Новости портала «Весь Харьков»